امروزه، محتوا به‌عنوان ابزاري برتر براي جذب مخاطب و مشتري شناسايي مي‌شود. به‌منظور توليد محتوا براي جذب مشتري بيشتر بايد نكاتي را رعايت كنيم.

توليد محتوا به بخش مهمي از فرايندهاي بازاريابي كسب‌وكارها، خصوصا استارتاپ‌ها تبديل شده است. باوجوداين، بسياري از كسب‌وكارها از اهميت آن بي‌اطلاع هستند و تمركز خود را فقط روي توسعه و بهينه‌سازي محصول مي‌گذارند. فرض كنيد محصولي را پس از مدت‌ها طراحي و بررسي به بازار عرضه كرده‌ايد و اكنون نوبت به عرضه‌ي انبوه آن رسيده است. قطعا در اين مرحله، اولين برنامه‌ي شما بازاريابي گسترده خواهد بود. در اينجا بايد ابتدا از خود بپرسيد روي كدام كانال‌هاي بازاريابي بيشتر تمركز كنم؟

نيل پاتل، استاد بازاريابي آنلاين، بودجه‌هاي بازاريابي ۲۰۸ شركت را به‌طورمفصل بررسي كرد. در بررسي وي مشخص شد ۶۰ درصد از هزينه‌ي بازاريابي شركت‌ها، به گوگل ادوردز اختصاص داشت و ۲۰ درصد ديگر در تبليغات فيسبوك هزينه شد و بازاريابي محتوايي با ۱۰ درصد بودجه در رتبه‌ي بعدي قرار گرفت. تبليغات در گوگل و اینستاگرام بيشترين نرخ تبديل مشتري را داشتند؛ اما بازاريابي محتوايي ۶۰۰ درصد بازگشت سرمايه‌ي بازارايابي را براي شركت‌ها به‌همراه داشت. اين درحالي‌ است كه نرخ بازگشت سرمايه در تبليغات ۳۵۰ درصد بود.

نكته‌ي واضح در بررسي پاتل اين است كه تبليغات بازدهي مناسبي دارند؛ اما بازاريابي محتوا با هزينه‌ي ارزان‌تر، بهره‌وري بيشتري خواهد داشت. درنتيجه‌ي اين يافته‌ها مي‌توان اهميت كپي‌رايتينگ (توليد محتوا با هدف جذب هرچه بيشتر مشتري) را درك كرد اگر به سايت موفق سافت 98 نگاهي داشته باشيم متوجه اهميت رعايت اين اصل مي شويم. اكنون و پس از پي‌بردن به اهميت محتوا، به اين سؤال مي‌رسيم كه چگونه محتوايي براي جذب مشتري بيشتر توليد كنيم؟

اهميت به الگوي خواندنمطالعات درباره‌ي الگوي خواندن كاربران نشان مي‌دهد كه در مقاله‌هاي انگليسي و زبان‌هاي چپ به راست، الگويي شبيه به حرف F در خواندن مطالب وجود دارد. همين الگو را مي‌توان براي زبان فارسي و ديگر زبان‌هاي راست به چپ هم تأييد كرد و آن را به‌صورت حرف F برعكس در نظر گرفت.

در الگوي خواندن F، كاربران عموما خط اول مقاله را مي‌خوانند و سپس براي درك بهتر موضوع، تا پايين آن را اسكن مي‌كنند. در جريان اسكن طولي مقاله، زيرتيترها توجه مخاطب را به خود جلب مي‌كند كه درنهايت الگوي F را تشكيل مي‌دهند. شايان ذكر است الگوهاي مطالعاتي ديگري هم براي خواندن مقاله وجود دارند؛ اما الگوي مذكور درحال‌حاضر اهميت بيشتري براي كارشناسان بازاريابي محتوا دارد. براي طراحي هرچه‌بهتر مقاله و همراهي با الگو، راهكارهاي زير پيشنهاد مي‌شوند:
تيتر و زيرتيترها را واضح و روشن بنويسيد.مهم‌ترين كلمات را در ابتداي متن به‌كار ببريد. هم در شروع پاراگراف‌ها و هم زيرتيترها، مهم‌ترين كلمات را در ابتدا استفاده كنيد. اين موضوع همچنين در سئو وب سایت اهميت دارد .كلمات و عبارات مهم را برجسته (Bold) كنيد.با استفاده از رنگ و كادر و تصاوير، اهميت بخش‌هاي كوچك را تقويت كنيد.از فهرست‌‌هاي عددي، گلوله‌اي و جدول استفاده كنيد.

پرهيز از تعريف بيش‌از‌ حد، پرداختن به حقايق تبليغ‌ محصول و سازمان قطعا جذاب خواهد بود؛ اما مشتريان در محتوا به‌دنبال چنين متن‌هايي نيستند؛ زيرا آن‌ها زمان كافي براي خواندن تعريف‌هاي زياد شما از محصول و خدمات را ندارند. درواقع، مخاطبان هميشه به‌دنبال حقايق و اطلاعات مهم هستند و هرچه‌سريع‌تر بايد به آن دست پيدا كنند.

براي پرداختن دقيق‌تر به جزئيات باارزش متن و حقايق،‌ ابتدا فهرستي از عناوين و دليل‌هاي اهميت آن‌ها را آماده كنيد. محصول شما چگونه به مشتريان كمك خواهد كرد؟ چه چيزي محصول شما را بهتر از رقبا مي‌كند؟ در پاسخ به اين پرسش‌ها فقط نظر خود را ننويسيد؛ بلكه آموزش و بيان حقايق با لحني جذاب را در دستوركار قرار دهيد.  سايت ديجي كالا با رعايت اين اصل به جايگاه ويژه اي دست يافت .اگر محتواي خود را كوتاه و جذاب و درك‌كردني توليد كنيد، بهتر از زماني خواهد بود كه فقط به تعداد كلمه‌هاي آن وفادار مي‌مانيد.

محتواي جذاب

كاربران امروزي زمان درخورتوجهي را براي مطالعه يا به‌نوعي مصرف محتوا در گوشي‌هاي هوشمند و كامپيوترها سپري مي‌كنند. به‌بيان‌ديگر، آن‌ها هميشه به مصرف محتوا تمايل دارند؛ اما در ميان حجم عظيم انتخاب‌هاي موجود، محتواي جذاب و مفيد ارزش بيشتري دارد. درنتيجه، اگر محتواي شما جذابيت چنداني نداشته باشد، مردم تنها به خواندن بخش‌هاي ابتدايي آن اكتفا مي‌كنند. درنتيجه، احتمال تبديل مخاطب به مشتري هم بسيار كم خواهد بود. اين اصل در سفارش طراحی سایت شرکتی بسيار مهم است چرا كه از يك طرف بايد به اندازه كافي درباره كالا توضيحات داده شود و اين توضيحات براي مشتري حوصله سربر نباشد تا خريد با موفقيت انجام شود.

وظيفه‌ي توليدكننده‌ي محتوا، تنها اطلاع‌رساني و آموزش نيست؛ بلكه ايجاد جذابيت و علاقه هم در چنين محتوايي اهميت پيدا مي‌كند. براي اطلاع از مفيد‌ بودن يا نبودن محتواي توليدشده، مي‌توانيد عوامل زير را در وب‌سايت و سرويس‌هاي خود بررسي كنيد:
ميزان فراوان ترك وب‌سايتتعداد درخورتوجه لغو ثبت‌نام يا دنبال‌كردن در شبكه‌هاي اجتماعيتعامل كماشتراك‌گذاري اندك در شبكه‌هاي اجتماعيكاهش ترافيك يا نداشتن رشدبراي افزايش درگيري مخاطبان و توليد محتواي جذاب مي‌توانيد راهكارهاي زير را پياده كنيد:
توليد محتواي مختصر و مفيدتوليد محتوا با قابليت خوانايي چشمگيرتزريق متن‌هاي خصوصي و صميمانهداستان‌گويياضافه‌كردن محتواي بصري

شخصي‌سازي

داستان‌گويي اگر به‌صورت مناسب انجام شود، حكم اسلحه‌ي مخفي را براي كسب‌وكارها دارد. البته، نبايد توليد محتوا را با رمان نوشتن اشتباه بگيريد. مديران تابناک در مقاله اي راجع به تجربيات خود استفاده نكردن از متن هاي آماده را راه موفقيت خود مي دانستند. درمقابل، هرچه به‌سمت شخصي‌سازي متن پيش برويد، جذابيت آن بيشتر خواهد شد. براي داستان‌گويي ابتدا به خلاقيت نياز داريد. داستاني تعريف كنيد كه به محصول و خدمات شما مرتبط باشد و تصورات قديمي و شعاردادن و تلاش واضح براي جذب مخاطب را كنار بگذاريد.


دیجیتال مارکت محتوا ,بازاريابي ,كنيد ,اهميت ,مشتري ,توليد ,براي جذب ,توليد محتوا ,را در ,محصول و ,دارند؛ امامنبع

برد کرامب ( Bread Crumb ) چیست؟

آزمایش موفقیت‌آمیز لیزر توسط نیروی هوایی آمریکا

ارائه اینترنت ماهواره‌ای در هواپیماهای باریک‌پیکر امریکن ایرلاینز

الگوریتم تطبیق عصبی ( Neural Matching ) چیست؟

کشف بزرگترین مخزن یخ آب در مریخ ؛ دستاوردی شگفت انگیز برای زندگی در مریخ

در صورت برخورد صاعقه با هواپیما چه اتفاقی می‌افتد؟

نکاتی که باید درباره امنیت وب‌سایت بدانید

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش برنامه نویسی فروشگاه اینترنتی بهترین خدمات برش لیزر مس قیمت خرید کاغذ دیواری سه بعدی وب وان-طراحی سایت شرکت خدماتی پدیده سرویس سختی گیر رزینی اطلس آب iransport بهداشت و سلامت wosondentaldte