بازاریابی دیجیتال یا Digital marketing، نوع جدید از بازاریابی برای خدمات و محصولات می باشد. بازاریابی اینترنتی نام دیگری است که به بازاریابی دیجیتالی نهاده اند. این نوع بازاریابی از زمان گسترش اینترنت در میان مردم و ابداع شیوه های نوین برای خرید و فروش و معرفی محصولات و خدمات به آنها پدید آمد. به یقین می توان گفت، کسب و کار هایی که امروزه بدون بازاریابی دیجیتالی به فعالیت می پردازند، دیر یا زود رونق خود را از دست خواهند داد.

بازاریابی دیجیتال چیست 

هر گونه فعالیت در بستر اینترنت با هدف افزایش مشتری و افزایش فروش مانند مدیسه را بازاریابی دیجیتال می گویند. این جمله ساده ترین تعریف برای بازاریابی دیجیتال می باشد. این نوع از بازاریابی از استراتژی های اساسی فروش و مهارت های خلاقانه تشکیل شده است. یک بازاریاب دیجیتال وظیفه دارد، راهکار های لازم برای افزایش مشتری و همچنین معرفی محصولات و خدمات را به افراد بیشتر ارائه دهد.

• وب سایت ها 

• رسانه های اجتماعی 

• رتبه بندی در موتور های جستجو

• ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)

• بازاریابی اینترنتی

• طراحی سایت فروشگاهی

موارد فوق از کانال های اصلی و اساسی برای دیجیتال مارکتینگ هستند. این نوع از بازاریابی تنها به فعالیت در اینترنت و تبلیغات محدود نمی شود. بازاریاب باید با تجزیه و تحلیل خود نقاط ضعف در کانال های دیجیتالی شرکت را شناسایی کند و آنها را بهبود دهد، این همان استراتژی بازاریابی است. یک شرکت برای رونق اقتصادی باید استراتژی بازاریابی داشته باشد. 

شرکت های کوچک و نوپا (استارت آپ ها) می توانند با بازاریابی دیجیتالی رشد چند برابری داشته باشند. از زمانی که استفاده از اینترنت در بین مردم رواج پیدا کرد، زندگی انسان به کلی تغییر یافت. شما می توانید با چند کلیک ساده در این محیط گسترده، بزرگترین نیاز های خود را بر طرف کنید. از خرید مایحتاج زندگی گرفته تا خرید خانه و اتومبیل با اینترنت امکانپذیر می باشد.

شرکت ها و کسب و کار های کوچک می توانند با تبلیغات و استراتژی بازاریابی، خیلی سریع خود را مانند دیجی کالا به مردم معرفی کنند و در نهایت مشتری بیشتری به دست بیاورند. ارتباط انسان ها با دستگاه های دیجیتالی روز به روز در حال افزایش است. تولید کنندگان این قبیل دستگاه ها سعی نموده اند وسایلی را عرضه کنند که استفاده از آنها برای هر سن و سالی و با هر سطح سوادی آسان باشد. جمعیت افراد استفاده کننده از اینترنت هر روز در حال افزایش است. مدیران شرکت ها می توانند از این فرصت نهایت استفاده را کنند و با تبلیغات و بازاریابی این جمعیت گسترده و فعال در اینترنت را به مشتری تبدیل نمایند. اما چه راه های برای بازاریابی دیجیتالی وجود دارد؟ آیا هر کسب و کاری می تواند از این راه ها استفاده کند؟ در ادامه به این قبیل سوالات پاسخ خواهیم داد.

وب سایت 

بهترین بستر یا می توان گفت اصلی ترین کانال برای بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات آنلاین، وب سایت ها هستند. از زمان طراحی اولین وب سایت مدت زیادی نمی گذرد ( حدود 25 سال)، از آن زمان تا به امروز میلیون ها سایت در اینترنت طراحی و راه اندازی شدند. سایت هایی با کاربرد های گوناگون و برای کسب کار های مختلف. 

اولین قدیم برای آنکه بتوانید بازاریابی دیجیتالی را شروع کنید، طراحی یک وب سایت می باشد. واضح است که همه مردم توانایی و دانش طراحی وب سایت ها را ندارند. خوشبختانه از سال ها قبل شرکت هایی در این خصوص تاسیس شده اند.

هر کسب و کاری می تواند برای خود یک یا چند وب سایت داشته باشد. وب سایت ها با موضوعات و کاربرد های مختلف قابل طراحی هستند. سایت های فروشگاهی (فروشگاه های آنلاین)، وب سایت های شرکتی و کاتالوگی، سایت های دانلودی مثل آپارات، سایت های دایرکتوری، وب سایت های درج آگهی رایگان و . وب سایت هایی هستند که در سال های اخیر طرفداران بسیاری داشته است.

بهینه سازی موتور جستجو SEO

سئو یا Search Engine Optimization در ارتباط با وب سایت ها می باشد. هر سایت برای آنکه در لیست نتایج موتور های جستجو قرار بگیرد، باید بهینه سازی سایت شود. برای مراجعه به یک سایت دو راه وجود دارد. شما می توانید مستقیما با تایپ آدرس سایت در مرورگر به آن مراجعه نمایید. راه دوم که بیشتر مردم از آن استفاده می کنند، جستجو در گوگل است. به عنوان مثال اگر شخصی به دنبال طراحی وب سایت باشد، با تایپ " طراحی وب سایت" در گوگل به دنبال آن می گردد. گوگل هم وظیفه دارد وب سایت های مرتبط را نمایش دهد. گوگل در نمایش وب سایت ها بهینه بودن آن ها را لحاظ می کند. یعنی هر چه وب سایتی بهینه تر باشد جایگاه آن در لیست نتایج بهتر خواهد بود.

فعالیت در شبکه های اجتماعی 

همه ما اصطلاح شبکه اجتماعی را از فیس بوک می شناسیم. البته قبل از تر از facebook نیز شبکه های دیگری وجود داشت. اما مردم با این شبکه ارتباط بهتری برقرار کردند، بعد از فیس بوک اینستاگرام توانست کاربران بیشتری را به دست بیاورد. البته در این میان شبکه های دیگری نیز به وجود آمدند اما نتوانستند محبوبیت زیادی به دست بیاورند. اینستاگرام و پیام رسان تلگرام در سال های اخیر جمعیت زیادی از کاربران را به سمت خود هدایت کرده اند. 

فعالیت در شبکه های اجتماعی، یکی دیگر از راه های بازاریابی دیجیتالی می باشد. با آنکه این کانال نمی تواند جای وب سایت را بگیرد، اما می تواند در کنار آن مفید باشد.


دیجیتال مارکت های ,سایت ,بازاریابی ,وب ,ها ,دیجیتالی ,وب سایت ,بازاریابی دیجیتالی ,سایت های ,می باشد ,سایت ها ,برای بازاریابی دیجیتالیمنبع

برد کرامب ( Bread Crumb ) چیست؟

آزمایش موفقیت‌آمیز لیزر توسط نیروی هوایی آمریکا

ارائه اینترنت ماهواره‌ای در هواپیماهای باریک‌پیکر امریکن ایرلاینز

الگوریتم تطبیق عصبی ( Neural Matching ) چیست؟

کشف بزرگترین مخزن یخ آب در مریخ ؛ دستاوردی شگفت انگیز برای زندگی در مریخ

در صورت برخورد صاعقه با هواپیما چه اتفاقی می‌افتد؟

نکاتی که باید درباره امنیت وب‌سایت بدانید

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

ملی فیلم عروسکی مجله پزشکی فروشگاه اینترنتی قطعات دامپتراک HD785 آپشن خودرو | گندم کار جهان فیلم دنیای از خوشمزه ها mahsan weblog بهترين مارک پاور بانک | فروشگاه اليتاسل طراحی وب- برنامه نویسی