ویدئوهای دیپ‌فیک روز‌به‌روز دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌شوند و در تعداد زیادی از آن‌ها، چهره‌ی بازیگران مشهور با بازیگر ویدئو اصلی جابه‌جا می‌شود.


امروز تقریبا همه‌ی ما با مفهوم و جزئیات ویدئوهای دیپ‌فیک آشنا شده‌ایم. ویدئوهای دیپ‌فیک با جابه‌جایی چهره‌ی بازیگران، افراد را در حال انجام کاری نشان می‌دهند که مرتکب آن نشده‌اند. این فناوری ابتدا برای مصارف سرگرمی و تفریح استفاده می‌شود و بعدا خطرهای انتقال اخبار دروغ و سوءاستفاده برای مقاصد ی پدیدار شدند. امروز ویدئوهای دیپ‌فیک زیادی در سطح اینترنت وجود دارند و برخی از آن‌ها واقعا هنرمندانه و با دقت زیادی ساخته شده‌اند.

جیم مسکیمن، هنرمند امپرسیونیست و بازیگر، با یکی از متخصصان دیپ‌فیک در یوتیوب به‌نام Sham00k همکاری کرد تا چهره‌ی ۲۰ فرد مشهور را در ویدئویی ۲/۵ دقیقه‌ای در حال انجام بازی خودش نشان دهد. ویدئو او نمونه‌ای جذاب و البته ترسناک از هنر و فناوری دیپ‌فیک محسوب می‌شود.

در ویدئویی که منتشر شد، جیم مسکیمن شعری به‌نام Pity the Poor Impressionist را می‌خواند و در حین خواندن شعر، چهره‌ی او به بازیگران و افراد مشهور تغییر می‌کند. در این ویدئو، به‌ترتیب شاهد حضور جان مالکوویچ، کالین فرث، رابرت دنیرو، تامی‌لی جونز، نیک آفرمن، جورج کلونی، کریستوفر والکن، آنتونی هاپکینز، دکتر فیل، نیکلاس کیج، آرنولد شوارتزنگر، مورگان فریمن، برایان کرانستون، کریستف والتس، جو پشی، جک نیکلسون، جورج بوش، ایان مک‌کلن، ران هاوارد و رابین ویلیامز به‌جای بازیگر اصلی هستیم.

سازنده‌‌ی ویدئو ادعا می‌کند فرایند تولید درمجموع به ۲۵۰ ساعت زمان نیاز داشت و از ۱،۲۰۰ ساعت فیلم به‌همراه ۳۰۰ هزار عکس در آن استفاده شد. نکته‌ی مهم در ویدئو جدید، تقلید صدای مناسب بازیگران است. به‌علاوه، هنرمند اصلی هم شبیه‌سازی مناسبی از روش بازی هریک از بازیگران انجام می‌دهد که دیپ‌فیک حاصل را بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کند.

همان‌طورکه گفته شد، ویدئوهای دیپ‌فیک امروز به‌وفور در اینترنت یافت می‌شوند. سهم عمده‌ای از آن‌ها فیلم‌های غیراخلاقی هستند و بخشی هم به شوخی با بازیگران یا افراد مشهور دیگر همچون ت‌مداران یا مدیران شرکت‌های بزرگ اختصاص می‌یابند.

اکثر اخباری که درباره‌ی ویدئوهای دیپ‌فیک منتشر می‌شود، به تأثیر آن‌ها بر ماهیت اخبار و تغییر نظر و دیدگاه مخاطبان اختصاص دارد. دراین‌میان، خطر ویدئوهای غیراخلاقی نیز روزبه‌روز بیشتر می‌شود. با نگاهی به نمونه‌های منتشرشده می‌توان سرعت سریع پیشرفت این فناوری را درک کرد. به‌هرحال، مسئله ویدئوهای دیپ‌فیک به‌حدی جدی شده است که حتی کنگره‌ی آمریکا روی آن به‌شدت نظارت و آن را با جدیت بازرسی می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر زیرفشار بسیاری قرار دارند تا راه‌هایی برای شناسایی و حذف ویدئوهای دیپ‌فیک از پلتفرم‌های خود پیدا کنند. چندی پیش پس از انتشار ویدیوی دیپ‌فیکی از مارک زاکربرگ در فیسبوک، غول شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد برای مقابله با این ویدیوها ۱۰ میلیون دلار هزینه می‌کند. درنهایت، دیپ‌فیک درکنار بحران‌های رسانه‌ای دیگر همچون محتوای توهین‌آمیز، محتوای مرتبط با مسائل تروریستی، اطلاعات غلط و اخبار دروغین، از مسائل مهم رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌‌شود.

منبع و محل مشاهده ویدیو : https://www.cnet.com/news/this-deepfake-shows-an-impressionist-take-on-20-celebrities-convincingly/


دیجیتال مارکت دیپ‌فیک ,ویدئوهای ,می‌کند ,بازیگران ,می‌شود ,چهره‌ی ,ویدئوهای دیپ‌فیک ,این فناوری ,در حال ,حال انجام ,از آن‌هامنبع

برد کرامب ( Bread Crumb ) چیست؟

آزمایش موفقیت‌آمیز لیزر توسط نیروی هوایی آمریکا

ارائه اینترنت ماهواره‌ای در هواپیماهای باریک‌پیکر امریکن ایرلاینز

الگوریتم تطبیق عصبی ( Neural Matching ) چیست؟

کشف بزرگترین مخزن یخ آب در مریخ ؛ دستاوردی شگفت انگیز برای زندگی در مریخ

در صورت برخورد صاعقه با هواپیما چه اتفاقی می‌افتد؟

نکاتی که باید درباره امنیت وب‌سایت بدانید

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

گروه تحقیقاتی نیروی نهفته مشاغل شیراز دانلود فایل مجازی سازی و رایانش ابری برترفایل پیکنت | دانلود رایگان فیلم و سریال جدید با لینک مستقیم نیاز کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. موزیک دپ , دانلود آهنگ جدید سفارش طراحی و چاپ آنلاین smithmorkel